Tuesday, May 8, 2007

ROSARIO AKTIF TANPA KEKERASAN

Dalam nama Bapa & Putera & Roh Kudus,
A. Aku Percaya
B. Bapa Kami
C. * Jadikan aku Pencinta Perdamaian
- Salam Maria
* Jadikan aku Pembawa Perdamaian
- Salam Maria
* Jadikan aku Pejuang Perdamaian
- Salam Maria


1. Bapa Kami
“Aku datang membawa hidup, agar kamu memilikinya dalam kepenuhan” (Bdk. Yoh 10:10)
Salam Maria (10 kali)
- Kemuliaan
- Terpujilah

2. Bapa Kami
“Tidak mungkin mengasihi Allah yang tak kelihatan, jika tidak mengasihi saudaranya yang kelihatan” (Bdk. Mat 22: 34-40)
Salam Maria (10 kali)
- Kemuliaan
- Terpujilah

3. Bapa Kami
“Berbahagiah yang membawa damai, sebab dia disebut anak Allah” (Bdk. Mat 5: 8)
Salam Maria (10 kali)
- Kemuliaan
- Terpujilah

4. Bapa Kami
“Jangan membalas kejahatan dengan kejahatan, Tetapi balaslah dengan kebaikan” (Bdk. Rm 12:17-21 )
Salam Maria (10 kali)
- Kemuliaan
- Terpujilah

5. Bapa Kami
“Aku ini hamba Tuhan, Jadilah padaku menurut perkataanMu” (Bdk. Luk 1:38)
Salam Maria (10 kali)
- Kemuliaan
- Terpujilah

> Crt by: Rm. Joseph Adi Wardaya, SJ & Rm. Hugo Susdiyanto, O.Carm

No comments: